Wednesday, July 11, 2012

Sejujurnya aku... (Buat Emak)



Sejujurnya aku...tak ingin menyakiti hatimu
sejujurnya aku tak mahu mengecewakanmu
Sejujurnya aku begitu tulus menyayangimu
dalam hati hanya untukmu
dalam jiwa hanya mendoakanmu
dalam ingat hanya ingatan untukmu
dalam mimpi hanya termimpikanmu


Oh, bisakah kau maafkan aku
jika benar aku telah terkasarkan bahasaku
oh bisakah ada penawar kata
untuk kita memulakan mesra 
seperti ketika aku anak-anak dulu
kaumarahi kemudian kaupujuk aku, 
kaupeluk aku, seolah-olah itulah kemaafan kita berdua.  
benar aku tidak berdusta
sejujurnya aku dambakan senyum damaiku
memamahi hatimu
sejujurnya aku inginkan kuasa katamu
menenangkan kolam resahku. 


Mungkinkah ini hanya lautan ujian buat kita
kalau sahaja esuk matahari sudah membuka cahayanya
kemesraan kita pun bertaut kembali dan 
senyuman dan sekelumit kemaafanmu pun terhadiah untukku. 
Kalaulah ia bisa menjadi kuasa benar, 
sungguh akulah anakmu paling bertuah di dunia ini
bagai menerima hadiah dari kayangan!


10.7.12/FlatSKMutiaraKK

No comments: