Thursday, July 19, 2012

Jejak




Kuseluruhi wajahmu TaiwanAgar aku dapat menjelujuri fitrahmuAgar aku dapat mendekatimuMemesraimu memeluk peribadimuBiar matamu tetap menolak dari menoleh akuKetika aku di dalam dakapanmu iniAku tidak sesekali sesal. Masih basah di kenangkuBumi Jakarta dilimpahiManusia melataVan-van sapu menjalar merata-rataDi kesibukan jalan rayaSedang bumi Tai PeiJalannya tidak sesibuk manaManusianya tidak sepadat IndonesiaSekali lagi aku hampirPasti tersurat hikmahYang tidak pernah terbacaDari Allah Rabbul Jalil. Tai Pei dan JakartaTerima kasih untukmuKerana menyambut dan menghantar akuDengan selamatDan kita akan bertemu lagiMoga aku sempatMembuat lawatan singkatDalam waktu yang lebih dekatDan harapanku pasti waktu itu datang nanti. 
Tai Pei Taiwan-Jakarta Indonesia-Kota Kinabalu Sabah

No comments: