Saturday, June 23, 2012

Pada hari ulang tahunmu



Suamiku,
Pada hari menyambut ulang tahun kelahiranmu
Aku tidak punya hadiah
Untuk kupersembahkan padamu
Sebagai tanda nilai cinta antara kita
Kerana bagiku nilai cinta itu
Tidak mampu kunilaikan
Dengan wang berjuta
Atau barang berharga
Aku tidak tahu mengapa
Demikian mahalnya cinta berbanding
Dengan barang berjuta harganya.

Maafkanlah aku suamiku.
Aku memang tidak bergurau
Hadiahku hanya cintaku untukmu.

Pada kesempatan yang tidak selalu hadir ini
Aku ralit mendoakanmu
Agar kauterus memimpin tangan naifku ini
Demi bersama-sama mendidik
Tunas-tunas cinta kita
Menuju jalan petunjuk bagi
Mengabadikan kejayaan
Di taman kesementaraan ini.

Suamiku,
Kutitipkan sekuntum doa untukmu
Agar sentiasa jua kau memperolehi
Sejuta berkat,semurah rezekidan sentiasa
di bawah payung rahmat
Di sisimu seindah tautan kudus cinta
Untuk selama-lamanya.

Suami,
Moga Allah jua membalas
Seluruh kesabaranmu
Menghadapi hangat dugaan sepanjang perjalanan
impian cinta kita terlaksana.

Selepas Zohor, 23.6.12

No comments: