Tuesday, April 10, 2012

Al Fatihah

Salam,

Entah kenapa perasaan saya terasa sebu, sedih, sebak, kasihan berbaur-baur melimpah ruah apabila mendengar sebuah berita yang sangat menyayat hati. Saya mendengar berita kematian seorang bapa kepada bekas murid saya iaitu ayah kepada Mohd Hasbi Yap. Arwah ayahnya pula meninggal di India dan sedang dalam perjalanan ke Kuala Lumpur.  Innalillah...

Saya berdoa semoga Allah SWT memudahkan perjalanan kembalinya jasadnya ke Malaysia. Saya berdoa semoga Allah memudahkan proses pengebumiannya. Saya berdoa semoga Allah SWT menimpakan kesabaran hati dan keredhaan kepada isteri, anak-anak dan sanak-saudaranya menerima berita yang sangat menyayat hati dan tidak pernah tersangkakan ini. Semoga Allah SWT juga menempatkan arwah ayahnya bersama hamba-hamba Allah yang beriman dan baik-baik. InsyaAllah.

Marilah kita sama-sama berdoa dan menyedekahkan Al-fatihah kepada roh allahyarham. Al-fatihah.

No comments: