Saturday, December 25, 2010

Selamat Datang Ke Miri Swak

Memang begitu lah aksinya kalau masa kecil tak puas main buaian. Besar begin baru ada kesempatan itu  di Miri.

Kali pertama naik kapal terbang pergi ke Miri Sarawak. Itulah ambil gambar tu.

Selepas pemeriksaan imigresen di sinilah kami mengabadikan gambar sempena kali pertama
datang ke Miri Sarawak. Chayo, chayo!

Itulah Kak Ony Latifah kakak saya yang pergi ke Bintang Plaza ni semata-mata
nak beli stoking warna jingga! Memang mencabar akal!
Noraini Bt Osman Mencatat,

Hari ini 16.12.10 sampailah aku bersama 4 rakan2 ku yang di Miri Sarawak kira2 Jam 1032 pagi. Tiba di Lapangan Terbang Miri kami disambut oleh Sdr Poul Nanggang dan rakan2nya. Terima kasih banyak2 kepada orang2 Sarawak yang bersusah payah menymbut kami di sana. Kmi ni pertama kali bertandang ke Miri, Sarawak. Syukurlah kami sudah selamat. Kmi dihantar ke Kingwood Inn Hotel oleh Sudan seorang wartawan Miri.
      Setelah bersusah payah memilih aksesori yang dibawa Kak Ony Latifah, kami keluar makan ke Restoran Muara Founder by Lalapan, Sudan memberitahu restoran itu agak terkenal di Miri. Kmi pun ke sana. Memang agak istimewa suasana dan jenis2 makanannya. Saya memilih makanan yang tidak pernah kami makan. Lalapan Ikan Tenggiri dan air 3 asam. Wah, memang istimewa.
       Selepas makan kami merayau ke Imperial Mall, kononnya orang Brunei suka singgah di sana. Kami memilih2 apa yang patut. Sesudah penat di Imperial Mall yang berdekatan dengan tempat kami menginap, Kak Ony dan Kak Chah mahu lagi ke Parkson, dua kali meintas jalan besar. Saya dan Welnee ikut sahaja. Walaupun kaki sudah agak lenguh tetapi pergerakan harus dihayun juga sebab Kak Ony mahu mencari stoking warna jingga di sana. Aduh, gara2 sepasang stoking kami bergerak sebuah mall yang agak jauh lagi. Sabarlah kaki. Saya sempat membeli air kotak kerana haus di sana.
      Kerana sudah kepenatan, selepas bergambar di depan Parkson tu, selepas Kak Ony mendapat stoking jingganya kami pun pergi ke luar mencari teksi. Cina yang tidak pandai berbahasa Melayu itu mengecas kami RM10.00 tanpa ada less seringgit pun. Memang tragis! Tapi tempat kami menginap tu memang tidak jauh, hanya empat minit sahaja. Kami pun bayarlah.
      Sampai di KingWood Inn, kami terus mandi dan solat dan saya, Well dan Kak Ony janji tidak mahu keluar lagi, serik dicas oleh Cina yang datang entah dari mana, tidka tahu BM langsung. Dia hanya pandai sebut 10 linggit, tala kulang! Huh! Naya!

1 comment:

Unknown said...

haiya...stokin jingga ooo stokin jingga.mahal tak pa..puas dan nyaman memakai..hahaha.