Tuesday, December 7, 2010

Permata Jiwa Mutiara Nusa

Noraini Osman kembali Mencatat Untuk Permata Jiwa Mutiara Nusa

Alhamdulillah. Surut jua perasaan saya setelah beberapa hari menungu penuh debar akan keputusan UPSR anak sulung saya Mieka Annisa. Dengan keputusan yang diperolehinya, saya bersyukur sekali. Itulah kemampuan yang dapat dicapainya sepanjang enam tahun dia melalui zaman sekolah rendahnya. Cukup saya bersyukur kepada Allah SWT kerana dengan hidayah dan inayahNya memberikan kekuatan dan ketenangan kepada anak saya itu menduduki peperiksaannya dengan cemerlang.
   Saya terbaca sebuah diarinya. Penuh dengan warna warni seorang anak remaja. Seorang ibu punya anak remaja, bakal remaja dan kanak-kanak harus mendalami lagi psikologi remaja dan kanak-kanak. Harus dimaklumi kehidupannya penuh adventures, actions, kaki melawan kalau tidak dirurusi dengan baik dan lain-lain. Sebenarnya, saya tanpa sengaja terjumpa diarinya itu dalam usaha menjalin usaha membina plot novel kanak-kanak seusia Mieka Annisa 12 tahun.
    Saya sering berdoa kepada Allah agar anak-anak mendapat kehidupan yang terbaik di dunia dan akhirat.

No comments: