Tuesday, February 1, 2011

Hidup Sihat Dengan Acai Berri

Noraini Bt Osman mencatat;

Acai berri dan nutrisi dalam 18 jenis buah-buahan lain dalam buah-buahan semula jadi adalah pemberian dari Amazon. Rahsia di mana Amazon telah kumpul dan botolkan untuk kesihatan kita semua adalah kuasa anti-oksida yang sangat tinggi. ia dibotolkan dan dinamakan minuman "Monavie". Inilah minuman kesihatan yang patut kita minum dua kali sehari iaitu untuk pagi dan petang. monavie Active dan Monavie Active Gel adalah selamat, semula jadi, berkesan dan alternatif tambahan.
Antara bahan berguna yang dijumpai dalam Monavie ialah:
        1. Asid Lemak Cetyalated iaitu campuran bahan asid lemak yang ditunjukkan bagi membentuk fungsi dan mengurangkan kesakitan yang dialami oleh orang dalam menangani ketidakselesaan dari penyakit artritis. Asid lemak Cetyalated mengimbangi lemak dan menambah reaksi bengkak yang bekerjasama dengan agen anti-bengkat. Ia juga tidak ada kesan sampingan.
       2. Glucosamine juga dihasilkan dalam badan dan boleh didapati sebagai bahan semula jadi yang diabstrak dari karbohidrat kulit "crutacean". Ia menolong mengekalkan cairan dalam sendi, menghasilkan fleksibiliti, kadar pergerakan dalam sendi yang berfungsi untuk memberi kesan pembinaan semulajadi bagi kesihatan rawan.

Kajian yang didapati dari Makmal Universiti Florida mendapati acai berri Brazil dapat memusnahkan sel-sel kanser dalam badan manusia dan merangsangkan tindakbalas pemusnahan diri sehingga 86% sel-sel darah putih (leukemia)

No comments: