Monday, September 12, 2011

Singgah Di Pine Resort Kundasang

Noorainie Osman mencatat;

Kami balik semula ke Kota Kinabalu pada 3 September 2011 bersamaan hari Sabtu. Hasrat hendak ke Tawau tidak kesampaian. Kelmarin disangka baru hari Khamis rupanya sudah hari Jumaat. Subhanallah, memang sudah berumur ni banyak pula bingungnya. Pada jam 9.00pagi, kami pun bertolak dari Pekan Semporna menuju ke Kota Kinabalu.
Beberapa daerah akan dilalui sepanjang perjalanan itu. Kunak- kami singgah mengisi minyak dan bersarapan di sana. Perut sudah berkeroncong. Lahad datu- Kami singgah untuk makan tengah hari. Telupid - Kami singgah sekali membeli minyak kereta. Hujan lebat berserta angin kencang turun dengan lebatnya. Kami mengambil keputusan bermalam di Kundasang kerana hujan yang tersangat lebatnya. Ada kereta yang berhenti di tepi jalan kerana tidak berani hendak meneruskan perjalanan dalam kegelapan dan kelebatan hujan. Ranau- di Ranau kami mengisi perut di sebuah restoran Jawa makan sup campur. Hmm, enak!
Oleh kerana jam sudah pukul 6.30 petang, kami pun check in di Pine Resort Kundasang. Bilik Deluxe dengan harga lebih kurang RM300++ termasuk makan. Maka, terbayarlah impian kami, selama ini kami sering mengimpikan tidur di salah sebuah resort di Kundasang yang anginnya nyaman, segar dan Gunung Kinabalu menjadi sandarnya.Di Kundasang inilah kami mengabadikan gambar kenangan yang tidak terungkap indahnya di mata, di hati dan di jiwa.
Gambar 3 tahun lalu
Mieka Annisa (Tidak ada dlm gambar di bawah)

Abang Jaini, Hakimi, suami, Putri Adawiyah, Penulis, Rabiyatul Iman, Maisharah 
Keesokan harinya selepas bersarapan di cafe resort tersebut, kami pun berangkat pulang. Kami tiba di Kota Kinabalu lebih kurang pada pukul 11.00 pagi. Oh sungguh seronoknya!

No comments: