Thursday, September 1, 2011

Meriahnya HAri Raya Aidil Fitri

Noraini Bt Osman Mencatat;

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua sanak saudara, teman-teman, ahli keluarga dan sesiapa sahaja yang mengenali diri ini di mana juga berada. Semoga Syawal yang menjelma akan kita temui lagi pada tahun yang mendatang. InsyaAllah.

Tahun 2011, saya beraya di kampung suami saya. Saya juga tidak melupakan ahli keluarga saya di Kuala Penyu. Saya dan keluarga melawat ibu saya pada 27 - 29 Ogos 2011. Rasanya saya tidak mahu berganjak pulang namun apakan daya saya. Suami saya dan anak-anak juga ingin mejenguk sanak-saudara mereka di daerah Semporna.

Alangkah gembiranya meneruskan perjalanan menuju ke Semporna. Hari pertama kami memulakan perjalanan kami ke Semporna dan tiba di situ pada pukul 8.00 malam.

Hari raya kedua, tidak ada majlis apa-apa yang dilakukan. Dapatlah kami berehat setelah semalaman dipenuhi dengan duduk di kerusi kereta. Sempat juga saya memperbaiki mana-mana novel yang belum siap.

Hari raya ketiga, majlis potomg jambul anak saudara suami dan majlis bersunat dua puteri kami iaitu Puteri Adawiyah dan Rabiyatul Iman. Suasana agak meriah. Terharu juga dengan bantuan saudara-mara yang ada di sekitar Kampung Air ini.

Hari raya keempat kami akan beraya ke Tawau pula. Sudah lama juga kami tidak menjengah daerah itu. Tentu banyak perubahan pastinya.

Kalau tidak ada aral melintang, kami akan balik semula ke Kota Kinabalu pada 3 Sept 2011 hari Sabtu.

No comments: